Oprichting van de European Independent Automotive Data Publishers Association

Brussel, 21 januari 2016. Vertegenwoordigers van de belangrijkste onafhankelijke uitgevers van automotive data hebben op 21 januari 2016 in Brussel de krachten gebundeld en een nieuwe European Industry Association opgericht.

De nieuw opgerichte “European Independent Automotive Data Publishers Association”, aangeduid als ADPA, is gevormd om eerlijke toegang tot automotive data en informatie te waarborgen en concurrerende randvoorwaarden voor onafhankelijke uitgevers te bewerkstelligen. Hierdoor kan men ook in de toekomst innovatieve en multibrand-producten en diensten blijven ontwikkelen en aanbieden aan spelers in de automotive aftermarket.

De oprichtende leden van ADPA zijn Autodata, Robert Bosch, HaynesPro, Hella Gutmann Solutions, Sator Holding LKQ en TecRMI.

“Op deze voor de branche gedenkwaardige dag slaan we de handen ineen om vanaf heden met één stem te kunnen spreken en de voor ons relevante marktontwikkelingen en politieke verschuivingen binnen de EU gezamelijk bij te kunnen houden. De vereniging vertegenwoordigt belangrijke spelers binnen de sector en de oprichting ervan is dan ook een belangrijke mijlpaal,” aldus Ralf Pelkmann (TecRMI), ADPA-president

Peter van der Galiën (HaynesPro) is de vice-president van ADPA. “Door ervoor te zorgen dat onafhankelijke aftermarketpartijen toegang krijgen tot alle benodigde informatie, kan de vereniging er uiteindelijk toe bijdragen dat de consument optimale keuzevrijheid behoudt bij het bepalen aan wie ze hun voertuigonderhoud toevertrouwen.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sylvia Gotzen, ADPA Chief Executive, of Laurence Eeckhout, ADPA EU Affairs Manager, via +32 (0)27619510 of secretariat@adpa.eu.

Van links naar rechts: Nick van de Belt (HaynesPro), Peter van der Galïen (HaynesPro), Ralf Pelkmann (TecRMI), Michael Pedersen (Hella Gutmann Solutions), Mark Trepte (Autodata), Harald Neumann (Robert Bosch), Frank Barth (Sator Holding - LKQ)